Haluaisitko oman kasvimaan Tesomalta?

11.7.2024

Yhteisöviljelmä tulossa Ristimäkeen

Yhteisöviljelmä tulossa Vanamonpuistoon

(Ristimäenkadun länsipäähän, junaradan reunaan)

Vanamonpuistossa on viljelty omaksi iloksi ja harrastukseksi jo 50 vuotta. Nyt alue halutaan uudistaa kaikille avoimeksi yhteisöviljelmäksi.

Tesoma-seura on mukana Hiilineutraaleja tekoja -ohjelman, Ekokumppaneiden ja 4H-järjestön kanssa suunnittelemassa ja toteuttamassa hanketta.

Suunnitelma on vasta alkumetreillä ja alueen raivaustyö tehdään vuoden v. 2024 kesällä ja syksyllä. Palstoja päästään viljelemään kevään 2025 kuluessa.

Alueelle on suunnitteilla myös vesitynnyreitä ja komposti.

Palstat ovat maksuttomia ja valittavana tulee olemaan esim. viljely istutuslaatikoissa, istutussäkeissä tai avomaalla halutun kokoisella, rajatulla alueella.

Alueelle voidaan rajata myös kaikille yhteinen viljelyalue.

Palstalla voi viljellä 1-vuotisia hyötykasveja ja kukkasia.

Kiinnostaako sinua palstaviljely? Haluaisitko olla mukana kehittämässä tätä hanketta ?

Tavoitteen toteuttamiseksi tarvitaan myös talkootyötä. Tervetuloa mukaan kaikki asiasta kiinnostuneet !

Ota yhteyttä: Tesoma-seura, Irma Hellsten, puh. 040 7677 521

tai lähetä sähköpostia osoitteeseen tesoma.seura@gmail.com

Liitteet